آخرین – گذشته روسیه کارتون در حاشیه خبر

آخرین – گذشته: روسیه کارتون در حاشیه خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آینده نامعلوم پرونده‌های احمدی‌نژاد

    پرونده تخلفات از کمیسیون اصل نود مجلس به قوه قضاییه رفته؛ ولی راجع به آنها تصمیم‎گیری نشده است 

    آینده نامعلوم پرونده‌های احمدی‌نژاد

    آینده نامعلوم پرونده های احمدی نژاد

    عبارات مهم : تخلفات

    پرونده تخلفات از کمیسیون اصل نود مجلس به قوه قضاییه رفته؛ ولی راجع به آنها تصمیم‎گیری نشده است

    هنوز بعد از پنج سال هنگامی که پای پرونده های تخلف احمدی نژاد به میان می آید همه نقل قول ها یک حرف را تکرار می کنند: “در حال پیگیری است”!

    آینده نامعلوم پرونده‌های احمدی‌نژاد

    8 سال سکان قوه مجریه را با انواع حمایت ها به دست گرفت ولی هر چه گذشت پیامدهای خسارت بار تصمیمات خلق الساعه او زیاد عیان شد؛ با نزدیک شدن به سال های آخر ریاستش دیگر فقط تصمیمات او نبود که مسئله ساز شده است بود بلکه پای تخلفات هم به میان آمد و آنقدر دایره این تخلفات گسترده شد که بعد از آخر دولت دهم به اندازه همان هشت سال هر روز برگ تازه ای از این تخلفات رو شد و حالا همچنان ولی و اگرها بر سر پیگیری به تخلفاتش به قوت خود باقی است.

    محمود احمدی نژاد که این روزها یکه تاز حاشیه سازی ها در کشور شده است هست، یک روز خبر ویدوئویی می دهد و روز دیگر راه بست نشینی درپیش می گیرد؛ ولی هیچ گاه حاضر نشد راجع به تخلفاتش توضیح دهد و حالا پرسش اینجاست که پرونده تخلفات احمدی‎نژاد به کجا رسید؟

    پرونده تخلفات از کمیسیون اصل نود مجلس به قوه قضاییه رفته؛ ولی راجع به آنها تصمیم‎گیری نشده است 

    تخلفات احمدی‎نژاد چه بود؟

    “۵ پرونده نفتی و ۲ پرونده غیرنفتی است”. این را چند ماه پیش دادستان دیوان محاسبات راجع به تخلفات احمدی نژاد گفت. جمله ای که نشان می دهد ماجرای پرونده های مدیر دولت دهم به آخر نرسیده هست. البته آنچه فیاض شجاعی به آن اشاره می کند پرونده هایی است که در جریان پیگیری سرانجام بخیر شده است و احکامی در مورد آنها صادر شده است است.

    هرچند دادستان دیوان به تخلفات احمدی نژاد اشاره می کند ولی به گفته عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس هشتم گویا فیاض شجاعی چندان اشراف کامل به تخلفات نداشته و تعداد دیگری از قانون گریزی های احمدی نژاد را ندیده هست. فاضل موسوی در این رابطه به خبرآنلاین گفته است: پرونده هایی که دیوان محاسبات می گوید، همه تخلفات دولت احمدی نژاد نیست. دولت نهم و دهم بعد از مجلس هشتم هم فعاليتش ادامه داشت. بنابراین بخشی از پرونده های دیوان محاسبات مربوط به بعد از دوران نمایندگی ما هست. دیوان محاسبات به همه واقعیاتی که راجع به بودجه، بانک مرکزی، فروش شرکت ها و پرسشها دیگر وجود دارد اشراف مورد نیاز را ندارد.

    هنوز روز آخر دولت احمدی نژاد فراموش نشده هست. زمانی که مراسم تنفیذ حسن روحانی به عنوان مدیر جمهور یازدهم در حال برگزاری بود، محمود احمدی نژاد جهت تاسیس دانشگاهش به نام دانشگاه ایرانیان 16 میلیارد از خزانه دولت برداشت کرد.

    آینده نامعلوم پرونده‌های احمدی‌نژاد

    هرچند تعویض نفت خام با بنزین و میعانات، شرکت هلال احمر و … مواردی از پرونده هایی است که ردپای احمدی نژاد در آن مشاهده می شود و تخلفات مدیر دولت نهم و دهم در آنها به اثبات رسیده، ولی اینها همه ماجرا نیست آیا که هر روز ابعاد تازه تری از آنچه در سال های 84 تا 92 در خیابان پاستور اتفاق افتاده است برملا می شود. مانند موضوعی که چندی پیش نادر قاضی‎پور نماینده مردم ارومیه بیان کرد و گفت: مردها احمدی نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی، موسوی منزل ایرانیان را در خارج ازکشور تأسیس کرده بودند و آقای شریف زادگان مدیر هیأت مدیره، حمیدرضا شاکری نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این موسسه حضور داشتند. تصرف دیگر پرونده آقای بقایی در این رابطه است که 300 میلیارد تومان به نام منزل ایرانیان برداشت شده است هست. یعنی از بیت المال به حساب منزل ایرانیان پول واریز کرده بودند.

    احکام بدون اجرا

    پرونده تخلفات از کمیسیون اصل نود مجلس به قوه قضاییه رفته؛ ولی راجع به آنها تصمیم‎گیری نشده است 

    هرچند با آخر دولت دهم صحبت بر سر تخلفات احمدی نژاد و پیگیری به پرونده های او همواره مورد بحث بود ولی بعد از ماجرای بست نشینی و افشاگری های تلگرامی او، عزم جهت مقابله با تخلفات مدیر جمهور سابق جدی تر شد. تا جایی که دادستان دیوان محاسبات از صدور 7 حکم قطعی و در حال اجرا علیه او خبر داد. فیاض شجاعی راجع به احکام صادر شده است اینگونه توضیح می دهد: هفت هزار میلیارد ‏تومان جهت واریز غیرقانونی به مجتمع های پتروشیمی و شرکت هدفمندی یارانه ها، چهار هزار و ششصد میلیاردتومان ‏برای تعویض نفت خام با بنزین و میعانات دیگر، شانزده میلیارد تومان جهت دانشگاه ایرانیان، پانزده میلیارد تومان جهت ‏پرونده شرکت هلال احمر و ششصد میلیارد تومان جهت پرونده پتروشیمی، جریمه نقدی جهت او درنظر گرفته شده است است.

    به گفته شجاعی در بعضی موارد مانند عنوان دانشگاه ایرانیان، دادستان دیوان محاسبات بلافاصله متوجه عنوان شده است و ‏مبلغ را بازگردانده هست. او در مورد نقش احمدي نژاد در مورد برداشت های مذکور گفته است: ايشان دستور مستقيم داده ‏است. به عنوان نمونه گردش كار گرفته اند و گفته اند فلان كار را نمي توانيم انجام دهيم ولی ايشان نوشته: «بسمه تعالي اقدام شود!».‏

    آینده نامعلوم پرونده‌های احمدی‌نژاد

    البته طبق گفته های شجاعی اجرای این حکم تقریبا منتفی است چون احمدی نژاد به این اندازه مال ندارد. او گفته است: کل اموال احمدی نژاد به دو میلیارد تومان نمی رسد. هرچند این احکام صادر شده، ولی پرسش اینجاست که آیا پشت این احکام قدرت اجرایی هم وجود دارد؟ آن طور که دادستان دیوان محاسبات می گوید، گویا تنها راه حلی که جهت آن اندیشیده شده است «تقسیط» هست. البته به گفته شجاعی «این تقسیط نه به معنای کسر از حقوق بلکه به اين صورت است كه هرچقدر بتوانيم از او مي گيريم. مترصد اين هستيم كه اگر مالي به او اضافه شود حتما كسر كنيم». او گفته است: بخشي از اين ضرر و زيان هم بايد از خود شركت ملي نفت و از منابع آنجا جبران شود. بنابراين بخشي را از محل منابع شركت ملي نفت تقسيط كرده ايم.

    شجاعی همچنین گفته بود: «عنوان شد که او را ممنوع الخروج کنیم ولی معمولا کسی ‏را ممنوع الخروج می کنند که ممکن است مخفیانه برود و از دسترس خارج شود ولی در این سطح چنین موضوعی منتفی هست. ‏مجلس دستش باز است و می تواند در مورد ایشان تصمیم بگیرد.»

    فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم به خبرآنلاین می گوید احکام صادره جهت احمدی نژاد زیاد از هفت حکم هست. موسوی گفت: طبق اخباری که از منابع موثق به من رسیده، 11 حکم قطعی علیه ایشان صادر شده است هست؛ بعد بست‎نشینی فرافکنی و فرار رو به جلو است جهت مبرا شدن از این اتهامات. تا امروز مکررا از احمدی نژاد خواسته شده است که پاسخگوی اتهاماتش باشد.

    پرونده های سرگردان

    هرچند از بررسی پرونده های احمدی نژاد در قوه قضائیه زیاد سخن به میان می‎آید و حتی جهت بعضی از آنها احکامی هم صادر شده است هست، ولی به نظر می رسد اینها همه آن پرونده هایی نیست که زمانی در کمیسیون اصل 90 مجلس بر سر آن بحث بود. هنگامی که از مدیر کمیسیون اصل 90 راجع به آینده پرونده های مدیر دولت نهم و دهم در این کمیسیون پرسش کردیم اینگونه به خبرآنلاین پاسخ گفت: پرونده هایی که احمدی نژاد در کمیسیون اصل 90 داشت همه به قوه قضائیه ارسال شده است هست. داود محمدی راجع به وقت ارسال این پرونده ها نیز گفت: این پرونده ها که عمدتا در حوزه عدم اجرای قوانین، عدم ابلاغ به موقع قوانین و عدم تدوین آئین نامه های قوانین بوده هست، زیاد از یک سال است که به قوه قضائیه ارسال شده است و ظاهرا در حال بررسی هست. ولی هنوز منتهی به تصمیم نهایی نشده است.

    هرچند مدیر کمیسیون اصل 90 می گوید همه پرونده ها به قوه قضائیه ارسال شده است است ولی حسن نوروزی یکی از اعضای این کمیسیون که خودش یکی از شاکیان احمدی نژاد بود، راجع به پرونده های سرگردان در کمیسیون اصل 90 گفت: متاسفانه هنوز به خود من پاسخ دقیقی داده نشده هست. او در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز پرونده ای درمورد احمدی نژاد وجود دارد که در کمیسیون باشد و به قوه قضائیه ارسال نشده باشد، گفت: قطعا چنین پرونده هایی وجود دارد و خود من 16 الی 17 پرونده را راجع به احمدی نژاد مطرح کردم که هنوز به هیچ کدام پاسخی داده نشد و فکر می کنم اساسا به قوه قضائیه هم ارسال نشد.

    نوروزی راجع به عنوان این پرونده ها گفت: این پرونده ها راجع به تخلفات احمدی نژاد در کیش، بانک جهانگردی و .. بوده است که ما آنها را با مستندات مطرح کردیم، ولی مورد نیاز است پیگیری بیشتری داشته باشیم. متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورد که به شخصه کمتر توانستم راجع به ان پرونده ها پیگیری کنم.

    خبرآنلاین

    واژه های کلیدی: تخلفات | پرونده | کمیسیون | احمدی نژاد | قوه قضائیه | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار