آخرین – گذشته روسیه کارتون در حاشیه خبر

آخرین – گذشته: روسیه کارتون در حاشیه خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز بازار خودرو نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی شدت یافتن شد

    در هفته جاری نوسان قیمت همچنان میهمان بازار خودروهای داخلی بود. بعد از اعلام بسته تازه بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز و خروج زنجیره خودروسازی کشور از لیست دریا

    نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی شدت یافتن شد

    نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی شدت یافتن شد

    عبارات مهم : بازار

    در هفته جاری نوسان قیمت همچنان میهمان بازار خودروهای داخلی بود. بعد از اعلام بسته تازه بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز و خروج زنجیره خودروسازی کشور از لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی، به نوعی زیاد کردن قیمت ماشین در بازار کلید خورد.

    در این بین زنجیره خودروسازی کشور از یکسو جهت تامین مواد اولیه و قطعات وارداتی مورد نیاز قادر به دریافت ارز دولتی نیستند و باید جهت تامین ارز به سراغ بازار دوم ارزی و قیمت توافقی بروند و از دیگر سو دولت با زیاد کردن قیمت محصولات داخلی مخالفت می کند و همچنان روی قیمت های اعلام شده است به وسیله شورای مسابقه که در خردادماه گذشته اعلام شد، اصرار می ورزد.

    همین مساله شائبه کم کردن عرضه به وسیله خودروسازان داخلی را قوت بخشیده به طوری که به نظر می رسد این اقدام طی هفته جاری، بازار را متلاطم کرده هست. در این بین مسوولان زنجیره خودروسازی کشور جهت برون رفت از این چالش، بعد از اعلام بسته تازه ارزی دولت، اقدام به مشورت با وزارت صنعت کردند تا بتوانند از این طریق مسیر آزادسازی قیمت ماشین را هموار کنند. آن طور که در خبرها آمده وزارتخانه با آزادسازی قیمت ماشین موافق است.

    نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی شدت یافتن شد

    در این ارتباط مشاور وزیر صنعت در بخش ماشین در نشست قطعه سازان طی هفته جاری اعلام کرده بود که وزارتخانه با آزادسازی موافق است و در این ارتباط نامه ای از سوی دو خودروساز بزرگ کشور در اختیار مدیر جمهور قرار گرفته هست؛ به طوری که در این نامه تقاضای آزادسازی قیمت ماشین مطرح شده است هست. ولی آنچه مشخص است با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، باید شخص مدیر جمهور در این ارتباط تصمیم گیری کند. البته باید به این توصیه هم توجه کرد که چنانچه مدیر جمهوری با آزادسازی قیمت ماشین موافقت کند، چالش دیگری که پیش روی زنجیره خودروسازی کشور قرار می گیرد، کم کردن تقاضا به علت زیاد کردن قیمت خواهد بود.

    در این زمینه بعضی دست اندرکاران بازار نیز معتقدند همان طور که در شرایط فعلی بعضی مصرف کنندگان عادی به علت زیاد کردن قیمت ها توان خرید ماشین ندارند و به نوعی از بازار خارج شده است اند، با توجه به اینکه حاشیه بازار با آزادسازی قیمت ها از میان می رود، جذابیت بازار جهت سرمایه های سرگردان هم از میان می رود و خودروسازان با بحران مشتری و خریدار روبه رو خواهند شد.

    در هفته جاری نوسان قیمت همچنان میهمان بازار خودروهای داخلی بود. بعد از اعلام بسته تازه بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز و خروج زنجیره خودروسازی کشور از لیست دریا

    نمودار صعودی قیمت داخلی ها

    همان طور که گفته شد فعالان بازار معتقدند که آنچه طی هفته اخیر باعث نوسانات بازار ماشین شده، عدم تزریق ماشین از سوی خودروسازان به بازار هست. با این وجود ولی در هفته جاری، نوسان قیمتی شدیدی بر بازار حاکم بود. به طوری که در خانواده پژو، بیشترین زیاد کردن قیمت را ۲۰۷ اتومات به خود تخصیص داده شده است داد، هفته قبل این ماشین در بازار ۹۰ میلیون تومان قیمت داشت. ولی این هفته قیمت آن در بازار تا ۹۳ میلیون نیز رسید. قیمت این ماشین با گیربکس دستی در بازار ۷۵ میلیون تومان هست. پژو پارس اتومات هم با زیاد کردن روبه رو بوده و در حال حاضر قیمت این ماشین به ۷۳ میلیون تومان رسیده هست. در این شرایط پژو پارس با گیربکس معمولی از سوی فروشندگان به قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است است.

    پژو ۲۰۶ تیپ۵ هم ۲ میلیون تومان زیاد کردن قیمت را تجربه کرد و قیمتش در بازار به ۵۹ میلیون تومان رسید. این در حالی است که پژو ۲۰۶ تیپ۲ در بازار ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود. همچنین پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار به قیمت۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است هست. پژو ۴۰۵ هم که تا نزدیک ۴۷ میلیون تومان در اواسط هفته جاری قیمت خورده بود در حال حاضر ۴۵ میلیون تومان معامله می شود.

    نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی شدت یافتن شد

    سمند LX هم در هفته جاری قیمت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. همچنین دیگر محصول شرکت کشور عزیزمان ایران ماشین یعنی دناپلاس نیز با زیاد کردن قیمت همراه بود به طوری که این ماشین که حدود ۱۰ روز پیش با قیمت ۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، ابتدا زیاد کردن قیمت ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد و به ۸۳ میلیون تومان رسید، حال آنکه در این هفته باز هم با زیاد کردن قیمت روبه رو شد و قیمت ۸۵ میلیون تومان را رقم زد.

    اما طی دو هفته گذشته همزمان با اخباری مبنی بر توقف عرضه محصولات رنو، قیمت خودروهای تندر و ساندرو نیز با زیاد کردن قیمت در بازار روبه رو شد؛ به طوری که طی هفته جاری قیمت رنو ساندرو استپ وی به بالای ۱۰۰ میلیون رسید و در بازار ۱۰۲ میلیون تومان قیمت خورد. رنو ساندرو هم که قیمتش به زیر ۹۰ میلیون رسیده بود با توجه به اتفاقات اخیر بار دیگر به بیش از ۹۰ میلیون رسید و در حال حاضر ۹۲ میلیون تومان دادو ستد می شود.

    در هفته جاری نوسان قیمت همچنان میهمان بازار خودروهای داخلی بود. بعد از اعلام بسته تازه بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز و خروج زنجیره خودروسازی کشور از لیست دریا

    تندر۹۰ اتومات نیز ۹۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود. ولی خودروهای ارزان قیمت بازار هم در هفته جاری زیاد کردن قیمت را تجربه کردند. به طوری که پراید ۱۳۱ که هفته قبل ۲۶ میلیون تومان معامله می شد در هفته جاری با زیاد کردن قیمت ۲ میلیونی روبه رو شد و در بازار ۲۸ میلیون تومان دادوستد شد. پراید ۱۱۱ هم طی هفته جاری قیمت بیش از ۳۰ میلیون را تجربه کرد و در بازار با قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شد. تیبا۲ و ساینا هم از نوسان قیمت بی نصیب نماندند.

    اما محصولات مونتاژی که در خطوط تولید خودروسازان بزرگ کشور مونتاژ می شوند نیز طی هفته جاری زیاد کردن قیمت داشتند به طوری که پژو ۲۰۰۸، نخستین محصول پسابرجامی با قیمت ۱۹۳ میلیون تومان به بازار عرضه شد. خودروی چینی چانگان نیز که در بازار با توجه به رنگ آن قیمتش تعیین می شود طی هفته جاری از این قرار مورد معامله قرار داده شد و رنگ مشکی این ماشین ۱۰۷ میلیون تومان و رنگ سفید آن ۱۰۳ میلیون تومان قیمت خورد. دو محصول چینی کشور عزیزمان ایران ماشین یعنی هایما۵ و اچ ۳۰ کراس نیز به ترتیب ۱۴۵ میلیون و ۷۳ میلیون تومان در بازار معامله شد. در بازار خودروهای وارداتی بر خلاف بازار داخلی ها، خبری از نوسان نیست.

    نوسان قیمت انواع خودروهای داخلی شدت یافتن شد

    اما ثبات بازار هم باعث نمی شود که مشتریان در این بازار حضور داشته باشند. در این بین بسیاری از دست اندرکاران بازار وارداتی ها آینده نگری می کنند که با توجه به پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز به وسیله وارد کنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند، آینده نگری می شود که محصولات وارداتی زیاد کردن قیمت دیگری را تجربه کنند.

    دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: بازار | ماشین | نوسان | میلیون | میلیونی | خودروهای داخلی | خودروسازان داخلی | خودروهای وارداتی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار