آخرین – گذشته روسیه کارتون در حاشیه خبر

آخرین – گذشته: روسیه کارتون در حاشیه خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی پایتخت کشور عزیزمان ایران بی‌گدا نمی‌شود

    یک هفته بعد از آنکه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین نشست خبری خود وعده بزرگ جمع آوری متکدیان را از پایتخت کشور عزیزمان ایران تا سال آینده اعلام کرد،

    پایتخت کشور عزیزمان ایران بی‌گدا نمی‌شود

    پایتخت کشور عزیزمان ایران بی گدا نمی شود

    عبارات مهم : ایران

    یک هفته بعد از آنکه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین نشست خبری خود وعده بزرگ جمع آوری متکدیان را از پایتخت کشور عزیزمان ایران تا سال آینده اعلام کرد، معاون همکاری اجتماعی وزارت کشور از ناممکن بودن این کار گفت و اعلام کرد: «حذف کامل کودکان کار و تکدی گری ممکن نیست».

    محمدعلی افشانی در نشست خبری خود راجع به عنوان کم کردن آسیب های اجتماعی که به تعبیر او دغدغه همه مسئولان کشور هست، گفت: «تکدی گری در پایتخت کشور عزیزمان ایران باعث زشت شدن صورت شهر شده است و این برازنده پایتخت نیست؛ بر همین اساس ساماندهی متکدیان در دستور کار واقع شده است است و امیدواریم با اطلاع رسانی درست تا سال آینده در این موقع، گدا و متکدی نداشته باشیم که خوشبختانه همه از جمله استانداری و… پای کار هستند».

    پایتخت کشور عزیزمان ایران بی‌گدا نمی‌شود

    این وعده شهردار در روزهای گذشته تصویر العمل هایی را هم در شورای شهر و هم در معاونت اجتماعی وزارت کشور که عنوان پرسشها اجتماعی و شهری در حوزه وظایف و اختیارات آنهاست، به دنبال داشت. کمال اکبری، معاون همکاری اجتماعی شرکت امور اجتماعی وزارت کشور، روز گذشته در همین رابطه و به صورت مشخص در تصویر العمل به اين وعده شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد: «واقعیت این است که این عنوان بسیار مورد تأکید همه دستگاه ها است و همه دستگاه ها در این زمینه پای کار آمده اند تا پرسشها و آسیب ها را کم کردن دهیم. با این حال به علت زایشی که این قضیه دارد، نمی توانیم بگوییم تکدی گری و بحث کودکان کار یک روز به اتمام می رسد. جهت چنین وعده ای نیاز است همه معضلات پایه ای مرتفع و زیرساخت های مورد نیاز ایجاد شود. با این حال اینکه اراده جدی جهت تحقق این عنوان داشته باشیم، پسندیده و خوب است و باید همه دستگاه ها و به خاص رسانه ها به صورت مصرانه پای کار بیایند».

    در همین حال الهام فخاری، مدیر کمیته اجتماعی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز در گفت وگو با مهر در این باره اعلام کرد: «حذف تکدی گری از پایتخت نیازمند توجه به لایه های پنهان این عنوان از جمله زوایای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… هست. تکدی گری به مباحث زیادی وابسته است و نمی توان مباحث آسیب شناسی و رفتارهای غلط اجتماعی را با طرح های ضربتی حل کرد. در سایر پرسشها اجتماعی دیده ایم که طرح های ضربتی جواب نداده و آن مسئله همچنان ادامه دارد. شاید شکل ظاهری این آسیب ها در ساعاتی خاص و در مکان هایی برطرف شده است باشد ولی اصل داستان سر جای خودش است».

    یک هفته بعد از آنکه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین نشست خبری خود وعده بزرگ جمع آوری متکدیان را از پایتخت کشور عزیزمان ایران تا سال آینده اعلام کرد،

    فخاری با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ها، جمع آوری متکدیان از سطح شهر هست، تصریح کرد: «برای اجرای یک قانون باید به حواشی و لایه های متفاوت آن توجه کرد. راجع به تکدی گری، حتما نیاز است به لایه های اقتصادی، پشت پرده متکدیان حرفه ای و از آن سمت افرادی که به علت تهی دستی و حاشیه نشینی دست به این کار می زنند، توجه کرد.

    به خاص در اوضاع کنونی که بعضی به علت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی دست به مهاجرت زده و دچار استیصال شده است اند و در ابرکلان شهرها نتوانسته اند کاری جهت خود پیدا کنند و چون چاره ای جهت گذران زندگی ندارند، دست به این کار می زنند. این افراد با متکدیان شرکت یافته متفاوت اند. بنابراین باید بدانیم اجرای این قانون، اجرای یک بند راحت قانونی نیست و باید به بعد و پیش های آن نیز توجه کنیم. اینکه چگونه یک قانون را اجرا کرد که گارانتی اجرا داشته و پایدار باشد، به اندازه خود قانون مهم است».

    رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه کسانی که شهرهای بزرگ دنیا را دیده اند، می گویند این شهر ها کم و بیش، پدیده تکدی گری دارند، خاطرنشان کرد: پشت پرده عنوان تکدی گری، تناوب اقتصادی هست. ما جهت آنکه بتوانیم عنوان گدایی را ریشه ای حل کنیم، باید به جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… توجه کرده و حتی مداخله روان شناسی نیز داشته باشیم.

    درِ شهرهای بزرگ به روی همه باز است و قاعده ای جهت این حضور وجود ندارد. ساکنان شهرها، شهروند تلقی می شوند و در چنین موقعیتی که نظام شهروندی وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی به چه علت از کدام دروازه شهر به شهر وارد شده، نمی توان چنین موضوعی را مدیریت یا ساماندهی کرد. این عنوان در شهرهای کوچک به طور سنتی وجود دارد و مردم غریبه ها را می شناسند؛ بنابراین افراد نمی توانند به آسانی هر کاری که می خواهند، در این شهرهای کوچک بکنند. فخاری راجع به وجود کلان شهرهای بدون گدا در کشور عزیزمان ایران اظهارکرد: «اینها تکدی گری را از بین بردن نکردند بلکه دیواری دور شهر کشیده اند که گدایان را پشت مرزهای شهر نگه داشته هست. حاشیه نشینی و آسیب های حاصل از آن پشت دروازه های این شهر هستند؛ نه آنکه این مسئله در آن شهرها حل شده است باشد».

    پایتخت کشور عزیزمان ایران بی‌گدا نمی‌شود

    مسئله حضور گدایان در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و دیگر کلان شهرهای کشور مربوط به امروز و دیروز نیست. جست وجویی در خبرها با کلیدواژه هایی مثل متکدی، گدا، تهران، پایتخت و… ده ها خبر و گزارش را پیش روی شما می گذارد که یک در میان حکایت از تلاش یا وعده مسئولان جهت جمع آوری آنها یا حل مسئله و همین طور ارائه آماری از شرح درآمدی آنها و همچنین اعلام ناتوانی از حل مسئله هست.

    آخرین بار در همین تیرماه گذشته ولی الله شجاع پوریان، معاون اجتماعی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران با اعلام اینکه بسیاری از متکدیان پایتخت شهرستانی هستند، از شروع جمع آوری متکدیان در پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داد. او همچنین گفته بود: «این کار شروع شده است و به دنبال این هستیم به گونه ای مدیریت کنیم که بتوانیم یک اقدام اساسی انجام دهیم؛ البته متکدیان در سال های گذشته نیز جمع آوری می شدند ولی ما به دنبال این هستیم که یک شورای راهبردی ایجاد کنیم». شجاع پوریان با بیان اینکه شهرداری وظیفه ای در ساماندهی متکدیان ندارد، گفت: «در توان شهرداری نیست تمام کارها را انجام دهد و در زمینه متکدیان دستگاه های متولی زیاد است و باید این دستگاه ها با هم هماهنگ شوند».

    یک هفته بعد از آنکه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نخستین نشست خبری خود وعده بزرگ جمع آوری متکدیان را از پایتخت کشور عزیزمان ایران تا سال آینده اعلام کرد،

    این مقام مسئول در شهرداری نخستین کسی نیست که هم وقت هنگامی که از تلاش جهت جمع آوری متکدیان از سطح شهر سخن می گوید اعلام می کند که حل مسئله در توان شهرداری به تنهایی نیست.

    سال 96 هنگامی که هنوز محمدباقر قالیباف شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بود، رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی وقت شهرداری تهران، در اظهارنظری از درآمد روزانه چهار میلیون تومانی متکدیان در بعضی چهارراه های پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داده بود. او دراین باره اعلام کرد: «برخی متکدیان روزانه بین ۴۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان درآمد دارند و هنگامی که به آنها شغل دیگری پیشنهاد می کنیم، نمی پذیرند».

    پایتخت کشور عزیزمان ایران بی‌گدا نمی‌شود

    علاوه براین تاکنون اخبار تأییدنشده و تأییدشده یا نتیجه های پژوهش ها و مستندات دیگری هم در این رابطه انتشار یافته است که حکایت از درآمدهای میلیونی متکدیان در پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد. اگر فرض را بر صحت این آمار و ارقام بدانیم، می توان گفت که گرفتن چنین وقت های شغلی با درآمد بسیار اوج از افرادی مانند متکدیان بسیار سخت خواهد بود.

    البته و طبیعتا این مسئله همه داستان تکدی گری در شهری مانند پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست؛ عوامل بسیار دیگری مانند فقر، نداشتن سلامت جسمانی، بی کاری و… از جمله دیگر دلایل روی آوردن افراد به تکدی گری هست. نتیجه های یک مطالعه که در شماره پنجم فصلنامه «سیاست های مالی و اقتصادی» در تابستان 96 با عنوان پدیده تکدی گری در منطقه 12 و بازار سنتی پایتخت کشور عزیزمان ایران با تأکید بر جنبه های اقتصادی این پدیده منتشر شد، جزئیاتی را در این زمینه مشخص می کند.

    در این مطالعه نمونه آماری 103 متکدی بود که 51 نفر از آنها مرد و 52 نفر زن بوده اند. از این تعداد بیشترین تعداد را گروه های سنی زیر 15 سال و گروه سنی بالای 40سال تشکیل می دادند که در میان گروه سنی زیر 15 سال بیشترین تعداد مؤنث و در میان گروه سنی بالای 40 سال بیشترین تعداد مذکر بوده اند. بر اساس اعلام جامعه آماری، بیشترین علت روی آوردن این افراد به تکدی گری، فقر و بعد از آن نداشتن سلامت جسمانی اعلام شده است هست. این آمار در میان گروه مردان، فقر با بیشترین فراوانی و در میان زنان نداشتن سرپرست با بیشترین فراوانی اعلام شد.

    نکته مهم این بود که نتیجه های پژوهش نشان می دهد میزان درآمد این افراد در این محدوده در حدود حداقل دستمزد تعیین شده است به وسیله دولت بوده است و بیش از دوسوم جامعه آماری این مطالعه اعلام کردند که در صورت یافتن شغلی که در همین حد حقوق جهت آنها داشته باشد دست از تکدی گری برخواهند داشت.

    با درنظرگرفتن همه ابعاد ماجرایی به پیچیدگی تکدی گری در کلان شهری مانند تهران، باید این توصیه را در نظر داشت که ممکن است تلاش بدون اعتبار کارشناسی جهت جمع آوری متکدیان از شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران منجر به از بین بردن افراد ضعیف تر و واقعا نیازمند و در نتیجه قدرتمندترشدن متکدیانی که در قالب باندهای مافیایی فعالیت می کنند، شود. به هرروی باید در نظر داشت هر اقدامی که بدون درنظرگرفتن همه ابعاد موضوعی چندوجهی از جنس آسیب های اجتماعی انجام شود، در آینده تبعات و نتایجی آینده نگری نشده از خود برجای خواهد گذاشت که پرسشها و مشکلاتی تازه جهت ساختار شهری ایجاد خواهد کرد.

    شرق

    واژه های کلیدی: ایران | شهرداری | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار